KOMPLEKSOWE ŚWIADCZENIE USŁUG PRALNICZYCH I DEZYNFEKCYJNYCH Z NAJMEM BIELIZNY
Podlegający Ustawie, zakończony, rozstrzygnięty
Ogłoszenie o zamówieniu
na
KOMPLEKSOWE ŚWIADCZENIE USŁUG PRALNICZYCH I DEZYNFEKCYJNYCH Z NAJMEM BIELIZNY
Numer ogłoszenia: 221073 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Specjalistyczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej im. dr. Teodora Dunina , Rudka, Al. Teodora Dunina 1, 05-320 Mrozy, woj. mazowieckie, tel. 25 757 43 43, faks 25 757 43 43.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.rudka.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: KOMPLEKSOWE ŚWIADCZENIE USŁUG PRALNICZYCH I DEZYNFEKCYJNYCH Z NAJMEM BIELIZNY.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych pełnego asortymentu prania należącego do Zamawiającego oraz bielizny szpitalnej (poszwy, poszewki i prześcieradła) wynajętej od Wykonawcy. 2.Zakres wykonywanej usługi obejmuje: odbiór (z załadunkiem) pełnego asortymentu prania (brudnego), dezynfekcja, pranie, pranie na sucho, suszenie, maglowanie lub prasowanie, segregowanie, drobne naprawy (zszywanie, cerowanie, przyszywanie guzików itp.), pakowanie i transport (z rozładunkiem) czystego prania do magazynu Zamawiającego. 3.Usługi pralnicze obejmują oznakowany trwałym znakiem (Rudka) następujący asortyment prania: -prześcieradła /białe bawełniane, kolorowe z kory/, -poszwy /białe bawełniane, kolorowe z kory/, -powłoczki /białe bawełniane, kolorowe z kory, -odzież ochronna i robocza; fartuchy, spodnie, spódnice, żakiety i bluzy białe kolorowe; ubrania i kurtki ocieplane, -obrusy /białe i kolorowe/, -mopy, -materace z gąbki + pokrowce, -zasłony, firany, serwetki białe i kolorowe, ściereczki, ręczniki /frote, płócienne/, -kołdry i poduszki z anilany, koce, -odzież osobista pacjentów z Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego oraz wynajmowaną bieliznę szpitalną (poszwy, poszewki i prześcieradła) oznakowaną przez Wykonawcę. 4.Pranie brudne Zamawiającego będzie umieszczane w workach z folii polietylenowej koloru: pranie ogólne - pomarańczowego, pranie zakaźne - czerwonego, pranie wysoce zakaźne - żółtego. Pranie brudne (wynajęte) Wykonawcy będzie umieszczane w workach z folii polietylenowej koloru: pranie ogólne - niebieskiego, pranie zakaźne - czerwonego, pranie wysoce zakaźne - żółtego. 5.Wykonawca asortyment czysty umieszcza w workach z folii polietylenowej przezroczystej. 6.Wykonawca z dniem rozpoczęcia świadczenia usługi doposaży Zamawiającego w formie wynajmu na czas trwania umowy w następujący asortyment bielizny szpitalnej: 110 kompletów pościeli (poszwa, poszewka, prześcieradło). 7.Świadczenie usługi objętej niniejszym zamówieniem odbywać się będzie zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi obowiązującymi w placówkach ochrony zdrowia oraz aktualnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 8.Zamówienie zostanie wykonane z użyciem preparatów dopuszczonych do stosowania na terenie Polski, tj. piorąco-dezynfekujących posiadających wpis w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych na produkty przeznaczone do dezynfekcji bielizny i dopuszczone do obrotu zgodnie z ustawą z dnia 13 września 2002 r. o produktach biobójczych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 252, ze zm.). Wykonawca wskaże w załączniku do umowy preparaty, które będzie stosował przy wykonywaniu zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza stosowania preparatów, środków piorących i dezynfekujących z zawartością aktywnego chloru i jego związków. Informacja o preparatach, których Wykonawca będzie używał do wykonywania usługi, winna być sporządzona zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ. Wykonawca odpowiada za dobór odpowiedniej technologii prania z dezynfekcją, zapewniającej używanie środków piorąco-dezynfekujących o szerokim spektrum działania, w tym na bakterie łącznie z prątkami gruźlicy, grzyby, wirusy i spory bakterii z rodzaju Clostridium. Stosowane środki piorąco-dezynfekujące na wymienione spektrum muszą działać skutecznie w temperaturze 600C w czasie 10 minut. Wykonawca będzie wykonywał zamówienie zgodnie z dołączonymi do oferty: aktualnymi dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie środków i preparatów do obrotu, zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ich stosowania w podmiotach leczniczych, (pozwolenie, wpis do rejestru, itp.), opisem technologii prania i dezynfekcji podpisanym przez technologa producenta środków piorących lub autoryzowanego przedstawiciela producenta środków piorących. W trakcie wykonywania zamówienia będą sporządzane raporty serwisowe potwierdzające nadzór nad stosowaną przez Wykonawcę technologią prania, podpisane przez technologa producenta środków piorących lub autoryzowanego przedstawiciela producenta tych środków, minimum 1 raport w miesiącu. 9.Wykonawca przez cały okres trwania umowy dysponował będzie środkiem transportu posiadającym aktualne zezwolenie Państwowego Inspektora Sanitarnego. 10.Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru czystości mikrobiologicznej powierzchni i bielizny, tj. do wykonywania badań: a)z powierzchni na stronie czystej - 1 raz w miesiącu, b)z bielizny czystej - 1 raz w miesiącu, c)komory dezynfekcyjnej - 1 raz na kwartał, d)z powierzchni załadunkowej czystej samochodu - 1 raz w miesiącu. Kopie wyników badań Wykonawca będzie przekazywał do Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania własnych badań mikrobiologicznych bielizny czystej oraz powierzchni załadunkowej czystej samochodu transportowego. Koszty wyników badań ujemnych są kosztami Zamawiającego. Kosztem wyników badań dodatnich (stwierdzone zabrudzenia) będzie obciążony Wykonawca usługi. Badania będą wykonywane przez pielęgniarkę epidemiologiczną w sytuacjach uzasadnionych epidemiologicznie bez wcześniejszego informowania Wykonawcy. Badania będą wykonane przez laboratorium posiadające certyfikat systemu jakości na zgodność z normą PN-EN ISO 17025. 11.Odbiór brudnego i dostawa czystego asortymentu będą dokonywane z pomieszczeń centralnej stacji przygotowania łóżek SSZZOZ w Rudce (magazynu). 12.Usługa prania świadczona będzie dwa razy w tygodniu: w środy i piątki, oprócz dni świątecznych, w godzinach ustalonych przez strony. W przypadku, gdy dzień odbioru/dostawy przedmiotu umowy wypada w dzień świąteczny strony każdorazowo ustalą termin wykonania usługi. 13.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał w miejscu wykonywania usługi wdrożony i funkcjonujący system pozwalający na monitoring ewidencji i obiegu wynajmowanej bielizny szpitalnej wraz z możliwością generowania raportów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym. Wykonawca udostępni aplikację internetową umożliwiającą wgląd do systemu monitoringu ewidencji i obiegu wynajmowanej bielizny szpitalnej oraz dokona przeszkolenia personelu. 14.Łączna ilość bielizny szpitalnej wynajmowanej i własnej Zamawiającego objętej usługą będzie wynosić około 2400kg miesięcznie. 15.Czynność przekazania i dostarczenia bielizny zostanie każdorazowo udokumentowana w miejscu jej odbioru i dostarczenia wg protokołu zdawczego/odbiorczego Wzór protokołu zdawczo-odbiorczego stanowi załącznik do umowy. Protokół zdawczo/odbiorczy stanowi podstawę rozliczeń. 16.Usługa będzie wykonywana z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: 1)ustawy z dnia z dnia 5 grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. Nr 234, poz. 1570 z późn. zm.), 2)ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z późń. zm.), 3)rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 kwietnia 2005 r. w sprawie szkodliwych czynników biologicznych dla zdrowia w środowisku pracy oraz ochrony zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki (Dz. U. Nr 81, poz. 716), 4)rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27.04.2000 r. (Dz. U. nr 40 poz. 469) w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach, i bieżącej sytuacji epidemiologicznej Zamawiającego. 17.Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego wdrożenia wszelkich wymogów, wynikających ze zmian przepisów prawa lub decyzji organów administracji publicznej, dotyczących postępowania z materiałem skażonym. 18.Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia w obiekcie pralni posiadającym pozytywną opinię Państwowego Inspektora Sanitarnego o spełnianiu warunków techniczno-sanitarnych wymaganych dla pralni świadczących usługi w zakresie prania bielizny szpitalnej. 19.Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia w obiekcie pralni posiadającym barierę higieniczną jako warunek całkowitego wyeliminowania stykania się bielizny czystej z brudną i pracowników obu stref. 20.Urządzenia pralnicze muszą posiadać techniczną możliwość załadunku i rozładunku odpowiednio w obszarze czystym i brudnym. 21.Urządzenia pralnicze muszą być wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekujące oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji i na każde żądanie Zamawiającego zostaną przedstawione do wglądu. 22.Wykonawca będzie realizował zamówienie urządzeniami pralniczymi wyposażonymi w system kontroli wartości pH ostatniej kąpieli płuczącej, z możliwością automatycznego dozowania środka neutralizującego w przypadku przekroczenia zadanych parametrów. 23.Dla bielizny z Zakładu Opiekuńczo Leczniczego wymagane jest oddzielne pranie. 24.Brudny asortyment prania jest segregowany, w tym odzież ochronna personelu. Czysta odzież ochronna personelu dostarczona ma być na wieszakach będących własnością Wykonawcy i ofoliowana. 25.Zamawiający ma prawo reklamować niewłaściwą jakość wykonanej usługi, w ciągu 24 godzin, a Wykonawca winien uzasadnioną reklamację załatwić w ciągu 24 godz.,tj.: a)w sytuacji niedoprania bielizny - ponowne pranie lub wymiana na czystą na koszt Wykonawcy; b)porwanie/zniszczenie - naprawa lub wymiana na koszt Wykonawcy; c)zaginięcie - uzupełnienie stanu nowym na koszt Wykonawcy; d)brak reakcji na uwagi - stwierdzany 3 razy w danym miesiącu będzie podstawą do nałożenia kar umownych. 26.W sytuacjach wyjątkowych Wykonawca zobowiązany jest do wcześniejszego oddania bielizny czystej w ciągu 6 godzin po telefonicznym zawiadomieniu. 27.Wymagania dla środków dezynfekcyjnych. Wykonawca wśród środków dezynfekcyjnych musi posiadać jeden preparat ze spektrum: B, G, V, S, Tbc. Bielizna prana w środkach B, G, V, S, Tbc- to szczególna sytuacja epidemiologiczna (bielizna pochodząca od pacjentów zakażonych bakteriami wytwarzającymi spory-zarodniki). Bielizna taka jest oznakowana. Przy zakażeniach bakteriami zarodnikującymi musi być odebrana niezwłocznie po zdjęciu z łóżek (nie może być przechowywana w oddziale). Inna bielizna szpitalna skażona (od pacjentów izolowanych) - oznakowana wymaga dezynfekcji chemicznej lub termicznej ze spektrum B, G, V. 28.Wykonawca będzie dysponował pralnią zastępczą w celu zapewnienia ciągłości świadczenia usług pralniczych w przypadku awarii bądź wystąpienia innych okoliczności uniemożliwiających realizację umowy. Pralnia zastępcza winna spełniać wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia w zakresie stosowania określonej technologii prania i dezynfekcji oraz dysponować system pozwalającym na monitoring ewidencji i obiegu wynajmowanej bielizny szpitalnej wraz z możliwością generowania raportów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, kompatybilnym z takim systemem w pralni podstawowej. Wykonawca przedstawi aktualną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej. 29.Wymagania dla bielizny wynajmowanej: 1)Prześcieradło 240cm x 160cm, bawełna 100%, 2)Podkład 90cm x 120cm, bawełna 100%, 3)Poszwa rozmiar 200cm x 160cm x 30cm(zakładka), 4)Poszewka rozmiar 70cm x 80cm x 20 cm(zakładka). Opis tkaniny z pozycji 3 i 4. Materiał na bieliznę pościelową w kolorze białym / ecru. Wymagane parametry tkaniny: tkanina pościelowa skład: bawełniana 65%, PES 35%; możliwość prania wyrobu w temp. 600 C; wyrób odporny na działanie standardowych środków dezynfekcyjnych używanych w szpitalach. 30.Na podstawie art. 29 ust. 4 pkt 1 lit. b Pzp Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zatrudniał przy wykonywaniu zamówienia osoby niepełnosprawne wskazane w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.). Ilość pracowników będzie stanowiła nie mniej niż 50% stanu zatrudnienia Wykonawcy (obowiązuje przelicznik etatowy)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.00-9, 98.31.10.00-6, 98.31.50.00-4, 98.39.30.00-4, 39.51.80.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdzi spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże należyte wykonanie (w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie): co najmniej trzech zamówień na usługę prania bielizny szpitalnej o wartości nie mniejszej niż 86.000,00 PLN każde oraz co najmniej jednego zamówienia na usługę prania wraz z wynajmem o wartości nie mniejszej niż 52.000,00 PLN
• III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Spełnienie warunku w tym zakresie nastąpi poprzez przedstawienie oświadczenia o: a)dysponowaniu pralnią z pełną barierą higieniczną, w której będzie wykonywana usługa, wyposażoną w: -komorę do dezynfekcji materaców, kocy, poduszek, ze zintegrowaną drukarką parametrów procesu dezynfekcji, -co najmniej jedną pralnicę tunelową, -tunel do suszenia i odpylania odzieży ochronnej (finisher) w miejscu wykonywania usługi, -park maszynowy z automatycznym systemem dozującym środki piorące i dezynfekujące, posiadający system rejestracji i archiwizacji danych: co najmniej datę i godzinę rozpoczęcia i zakończenia procesu oraz numer programu w miejscu wykonywania usługi, -automatyczne, przelotowe urządzenie do dezynfekcji wózków transportowych między stroną brudną, a czystą pralni, w miejscu wykonywania usługi, -agregat do czyszczenia chemicznego asortymentu, którego nie można poddać procesowi prania wodnego, który w procesie czyszczenia używa środków biodegradowanych, bezhalogenowych, b)dysponowaniu co najmniej jednym samochodem do transportu brudnego i czystego asortymentu, posiadającego aktualną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej potwierdzającą, że jest przystosowany do przewozu bielizny szpitalnej, c)dysponowaniu drugą pralnią z pełną barierą higieniczną, posiadającą aktualną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej i spełniającą wymagania zapisane w niniejszej SIWZ, d)posiadaniu w miejscu wykonywania usługi wdrożonego i funkcjonującego systemu pozwalającego na monitoring ewidencji i obiegu wynajmowanej bielizny szpitalnej wraz z możliwością generowania raportów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym. Wykonawca udostępni aplikację internetową umożliwiającą wgląd do systemu monitoringu ewidencji i obiegu wynajmowanej bielizny szpitalnej oraz dokona przeszkolenia personelu, e)posiadaniu urządzeń pralniczych z techniczną możliwością załadunku i rozładunku odpowiednio w obszarze czystym i brudnym; wyposażonych w automatyczne systemu dozujące środki piorące i dezynfekujące oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji, f)że zamówienie będzie realizowane urządzeniami pralniczymi wyposażonymi w system kontroli wartości pH ostatniej kąpieli płuczącej, z możliwością automatycznego dozowania środka neutralizującego w przypadkach przekroczenia zadanych parametrów, g)zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.). Ilość osób niepełnosprawnych musi stanowić co najmniej 50% ogólnego stanu zatrudnienia wykonawcy (obowiązuje przelicznik etatowy)
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdzi spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Za spełniających ten warunek, Zamawiający uzna Wykonawców, którzy załączą informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w kwocie nie mniejszej niż 138.000,00 PLN
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
• wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
• informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
• aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
• zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
• zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
• lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
• inne dokumenty
1.Wypełniony i podpisany formularz oferty stanowiący Załącznik nr 2 do SIWZ. 2.Certyfikat, potwierdzający zgodność z normami technicznymi 18000-6 i/lub 15693 wdrożonego i funkcjonującego w pralni systemu monitoringu ewidencji i obiegu wynajmowanej bielizny szpitalnej, wystawiony przez jednostkę akredytowaną. 3.Certyfikaty potwierdzające wdrożenie w pralni norm ISO 9001:2009, RABC 14065:2005, wystawione przez jednostkę akredytowaną. 4.Pozytywna opinia Państwowego Inspektora Sanitarnego o spełnianiu przez pralnie warunków zgodnych z obowiązujących przepisami prawa, wymaganych dla pralni świadczących usługi w zakresie prania bielizny szpitalnej. 5.Aktualna opinia Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzająca, że Wykonawca dysponuje co najmniej jednym samochodem do transportu brudnego i czystego asortymentu prania i że jest przystosowany do przewozu bielizny szpitalnej. 6.Wyniki badań mikrobiologicznych bielizny czystej co najmniej 2 badania z jednego miesiąca, z ostatnich 6 miesięcy, wykonane przez laboratorium posiadające certyfikat systemu jakości na zgodność z normą PN-EN ISO 17025. 7.Wyniki badań kontroli czystości mikrobiologicznej komory załadunkowej samochodu transportującego czystą bielizną, co najmniej jedno badanie z ostatnich 3 miesięcy, wykonane przez laboratorium posiadające certyfikat systemu jakości na zgodność z normą PN-EN ISO 17025. 8.Wykonawca przedstawi opis technologii prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej, autoryzowany przez technologa producenta stosowanych środków piorących lub autoryzowanego przedstawiciela producenta stosowanych środków piorących, wraz z raportami serwisowymi potwierdzającymi nadzór nad stosowaną technologią, podpisanymi przez technologa producenta stosowanych środków piorących lub autoryzowanego przedstawiciela producenta stosowanych środków piorących, minimum 1 raport z miesiąca z ostatnich 3 miesięcy. 9.Wykaz środków piorących i dezynfekcyjnych oraz innych preparatów wykorzystywanych do wykonania usługi sporządzonych według Załącznika nr 8 do SIWZ, ponadto: a)Ulotki informacyjne dla wszystkich oferowanych środków; b)Karty charakterystyki przygotowane według aktualnych przepisów prawa (dotyczy produktów biobójczych i wyrobów medycznych); c)Dla produktów zakwalifikowanych jako środki biobójcze w rozumieniu ustawy z dnia 13.09.2002 r. o produktach biobójczych (Dz. U. 2002r. Nr 175 poz. 1433 z późniejszymi zmianami) - Pozwolenie Ministra Zdrowia na obrót produktem biobójczym lub deklaracja zgodności CE, potwierdzenie z badań o skuteczności bójczej preparatu; d)Dla produktów zakwalifikowanych jako wyroby medyczne w rozumieniu ustawy z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (t.j.Dz.U. 2010r. Nr 107 poz. 679) - odpowiednia deklaracja zgodności WE i certyfikat WE /jeśli dotyczy/ oraz powiadomienie Prezesa Urzędu RPLWMiPB, potwierdzenie z badań o skuteczności bójczej preparatu. 10.Specyfikacje techniczne tkanin pościelowych lub gotowej pościeli płaskiej, potwierdzające, że oferowana pościel spełnia wymagane parametry określone z załączniku nr 1 do umowy.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Oświadczenie o wymogach dotyczących pralni sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do SIWZ. 2.Oświadczenie o zatrudnianiu osób opisanych w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz za-trudnieniu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.), ze wskazaniem minimalnego (w miesiącu) poziomu zatrudnienia opisanych wyżej osób oraz kopie sprawozdań INF 1 składanych w okresie ostatnich sześciu miesięcy przed terminem składania ofert do PFRON, za pośrednictwem systemu e-PFRON. 3.W sytuacji, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jedno-znaczny wolę udzielenia wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywać: a)jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b)w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c)jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem, d)jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w umowie, z powodu zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy lub w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie mających wpływ na realizację przedmiotu umowy. 2.Zmiany postanowień umowy w okolicznościach, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć zmiany: a)terminu wykonania umowy, b)sposobu wykonania umowy, c)sposobu i terminu płatności, d)wysokości wynagrodzenia, związanej z jego waloryzacją i ograniczeniem zamówienia. 3.Strony dopuszczają zmiany treści umowy czasowe lub trwałe w trakcie jej obowiązywania, pod warunkiem, że zmiany te są korzystne dla Zamawiającego. 4.W przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT w ramach niniejszej umowy, zmianie ulegnie kwota podatku VAT i cena brutto, cena netto pozostanie niezmienna. Zmiana następuje z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę. 5.Zamawiający dopuszcza zmiany środków piorących i dezynfekcyjnych na asortyment o takich samych lub lepszych parametrach w przypadku zmian rynkowych, których nie można było przewidzieć w chwili składania ofert, za pisemną zgodą Zamawiającego i pod warunkiem że cena usługi nie ulegnie zmianie. 6.Po upływie 12 miesięcy od dnia podpisania umowy ceny jednostkowe określone w załączniku do umowy (formularzu cenowym) podlegać będą raz w roku waloryzacji zgodnie ze średniorocznym wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w poprzednim roku kalendarzowym, ogłoszonym przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej Monitor Polski. Wykonawca wnoszący o waloryzację cen, zobowiązany jest do złożenia pisemnego wniosku w sprawie waloryzacji cen jednostkowych na 30 dni przed wnioskowaną zmianą cen 2.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.rudka.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specjalistyczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej im. dr. Teodora Dunina, Aleja Teodora Dunina 1, Rudka, 05-320 Mrozy.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2014 godzina 12:00, miejsce: Sekretariat Samodzielnego Specjalistycznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej im. dr. Teodora Dunina, Aleja Teodora Dunina 1, Rudka, 05-320 Mrozy (budynek główny - III piętro).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Dokumentacja:
Ogłoszenia:
Publikacja dnia: 17.10.2014 14:14
Podlega Ustawie